Güncel Haberler

İletişim Başkanlığı’ndan depremin ardından ‘bilgi kirliliği’ ve ‘dezenformasyon’ uyarısı: “İtibar etmeyin”

İletişim Bakanlığı Dezinformasyon Merkezi (DMM), depremden hemen sonra sosyal medyaya yayılan asılsız ifadelere karşı bilgi kirliliğini uyardı.

Baliekesir Sizrgı ve 6.1 büyüklükteki depremin çevredeki illerinde, asılsız suçlamalar Diszenformasyon Başkanlığı Başkanlık Başkanlığı Merkezi’ne karşı sosyal medyaya yayıldıktan hemen sonra. Merkez, felaket anlarında panik ve kaosa yol açabilecek bilgilerin kirliliğine dikkat çekiyor ve depremden sonra en yaygın dezenformasyon türlerini ve onlara karşı alınacak önlemleri açıkladı.

Paniğe neden olan yanıltıcı bilgiler hakkında uyarı

Bir beyanda, abartılı veya tamamen üretilen bilgi, yaşam kaybı ve depremin neden olduğu hasar hakkında paylaşılabilir, bu dezenformasyon felaketin gerçek boyutunu çarpıtmış ve insanlar arasında işe yaramaz paniğe neden olmuştur ve bu ifadelere saygı gösterilmemelidir. DMM uyarıları: “Felaketten sonra, kurtarma işleri hakkındaki yanlış haberler ve görüntüler yayılabilir. Bu paylaşımlar her ikisi de varlıklarda ekiplerin kesintiye uğrayabileceği hatası. Gerçek bilgiler sadece yetkili kurumların beyanlarıyla doğrulanmalıdır. Dağıtımı olumsuz etkileyebilirler”.

Depremin kurbanları üzerinde yapılacak frode olayları

Deprem kurbanları bir beyanda sahtekarlık kazalarına dikkat edilmelidir: “Depremin kurbanları muhtemelen başladı, ancak gerçekte, felaket en yaygın tuzaklardan biri olduktan sonra sahtekarlık bağışları kampanyalarının amacı. Bağışlar sadece güvenilir ve resmi kanallar yoluyla yapılmalıdır. İnsanların gereksiz kayıtlarının oluşturulması ve yetersiz depreminde büyük deprem. Depremden sonra, bilimsel tabanlar olmadan paylaşılan hasar yöntemlerini azaltmak için yanlış müdahalelere ve yeni risklere yol açabilir “diyor.

İletişim başkanlığından depremden sonra bilgi kirliliği ve dezenformasyonun uyarısı:

Resmi kurumların itibarına vurgu

Vatandaşlara: “İlişkisiz bilgi paylaşarak depremler ve felaketlerden kaçınılmalıdır. Vatandaşlar, özellikle AFAD, sadece resmi kurumlara saygı duyulmalıdır. Sosyal medyanın içeriği dikkatle değerlendirilmeli, hiçbir bilgi doğrulanmamalıdır.”

İletişim Başkanlığı Dezenformasyon Merkezi başkanlığı, vatandaşları doğru bilgilere erişmek ve felaketteki bilgilerin kirliliğini önlemek için güvenilir kaynaklardan bilgi almaya davet etti.

(IHA)

İlgilenebilirsin

Bu içerik Mustafa Fidan tarafından yayınlandı

İlgilenebilirsin

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu