Türk Dizi Sektörünün 2024 İhracat Geliri 500 Milyon Doları Aştı
Türk dizi sektörü 150’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Dijital platformlarda bu sayı 200’e yaklaşıyor.
Türk dizileri Ortadoğu ve Latin Amerika ülkelerinin yanı sıra ABD, Avustralya ve Avrupa’da da yakın takipçiye sahip.
Dijital platformlar ve televizyon aracılığıyla üretilen Türk yapımlarının dünya çapında 1 milyar tekil izleyici tarafından izlendiği tahmin ediliyor.
Geçtiğimiz yıl 300’ün üzerinde yerli yapımı ihraç etmeyi başaran Türk dizi sektörünün elde ettiği ciro 500 milyon doları aştı.
İçeriklerini RTÜK lisansıyla Türkiye’de yayınlayan Netflix’in son verilerine göre 2021 yılı itibarıyla küresel haftalık Top 10 listesinde 47 Türkçe içerik yer aldı. Yerel içerikler 92 ülkede en çok izlenenler arasında yer alsa da izleyicilerin gösterdiği ilgiyle 4 yıl boyunca 184 haftada en çok izlenen 10 ülke içeriği arasına girdi.
Ziyaretçi çekme fırsatı sunuyor
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yurtdışında gerçekleştirdiği ulusal tanıtımlara Türk dizileri de ilgiyi artırıyor.
Dizilerin çekildiği mekanlara ilgi duyan pek çok izleyici, Türkiye’nin açtığı ulusal tanıtım stantlarında bu mekanlar hakkında bilgi edinme fırsatı buluyor.
Bu da ziyaretçi çekme açısından Türkiye’ye birçok fırsat sunuyor.